Wij zijn Albert en Mara en wonen acht maanden per jaar aan de boulevard in Los Boliches/Fuengirola aan de Costa del Sol in Spanje en de overige vier maanden verdeeld over het jaar in Nederland in die "dolfijne" stad direct aan het Veluwemeer vanwege onze beide kleinkinderen. Links ons uitzicht op de Middellandse Zee en rechts op het Veluwemeer.

maandag 30 september 2013

Tramlijn 1 GVB Amsterdam TOEN en NU

Allereerst een flashback naar 1971, het jaar dat we getrouwd zijn op "nine-eleven", tramlijn 1 vanaf het Centraal Station Amsterdam op weg naar het toenmalige eindpunt Stadionplein. Let eens op de kleding van de mensen, ook dat geeft het tijdsbeeld weer.
- Klik op de foto's voor groter formaat -


Anno 2013 rijdt lijn 1 nog steeds vanaf het Centraal Station Amsterdam, maar heeft nu als eindpunt Osdorp De Aker.

9 opmerkingen:

Marjolijn. zei

De trambestuurder heeft nu gelukkig wel meer zicht, met de grote ramen.

tagrijn zei

Ongelooflijk. Eigenlijk doet de tram van 42 jaar geleden nog niet eens zo erg ouderwets aan. Leuk dit zo te kunnen vergelijken.

rietepietz zei

Als ik eerlijk ben vond ik de kleding van de dames toen leuker dan al die (te)strak zittende broeken en truitjes van het nú!

Renesmurf zei

Achteraf kan men vaak pas op foto`s zien hoe bijzonder ze zijn he. Wat toen een normaal straatbeeld was ziet er nu nostalgisch uit.
En foto`s van nu zijn in de toekomst weer nostalgisch.

Hanny zei

Goede herinneringen aan deze tram. Heeft me vaak vlak bij huis gebracht.
Toen liepen de dames nog niet in broeken. Wat ben ik blij dat ik in de huidige tijd leef.

Leidse Glibber zei

Mooi he die oude trams, ik heb begrepen dat jullie weer even naar Nederland komen. Prettige vlucht al vast. De komende anderhalve week komen er wel blogs maar reageer ik weinig ivm 3 oktober en de verhuizing een paar dagen daarna. Vanaf 12 oktober hoop ik dat alles weer redelijk normaal is.

Redstar zei

Leuk 2 van dit soort vergelijkings foto's. HEt geeft het tijdsbeeld van toen goed weer.

gerdaYD zei

Laatst zag ik een reportage over een tramconducteur die nog eens met zo'n oude tram in Gent rondreed en hij vond toch dat hij beter af was met die nieuwe trams, kwestie van verbeterde techniek hé? Maar ik ben blij dat ze bestonden, zo kon je er een knap blog van maken!

Trees zei

Grappig dat jullie zo'n vergelijking in Amsterdam maken. Ik ben geboren in een klein dorpje dat inmiddels aan Amsterdam vast ligt, maar ik was vaak in de stad te vinden en altijd met openbaar vervoer. Toen wij trouwden in febr 1971 hadden we een 2-kamerwoningkje in Amsterdam Oost. Leuk die verschillen hoor! De oude foto zegt me meer dan de nieuwe ;-)