Wij zijn Albert en Mara en wonen negen maanden per jaar in Spanje en zijn drie maanden verdeeld over het jaar met vakantie in Nederland vanwege onze kinderen en kleinkinderen.

vrijdag 18 maart 2016

Torrijas is een lekkernij tijdens Semana Santa

Volgende week tijdens de Semana Santa of Pascua (de Goede Week) wordt dit veel gegeten in Spanje.

Deze heerlijke traktatie, met recepten die dateren uit de jaren 1600, is zeer traditioneel voor Pasen. De Torrijas zijn een beetje
te vergelijken met de bij ons bekende wentelteefjes maar dan met honing. Dikke stukken brood worden geweekt in een mengsel
van melk en ei, vervolgens gebakken met olijfolie en geserveerd met honing en suiker.

8 opmerkingen:

Trees zei

Geen bekende kost voor mij, maar lijkt me heel lekker!
Salu2

Trees zei

Geen bekende kost voor mij, maar lijkt me heel lekker!
Salu2

Marjolijn. zei

Op naar pasen en smakelijk...!!

Marja zei

Een lekker suikerbommetje, lijkt mij.

Gattina zei

Nothing for me ! Too sweet !

FRANK103 zei

Dat ziet er heel goed uit! Daarvoor zou ik wel op vakantie in Spanje willen, de weken voor de paas, begrijp ik.....

Renesmurf zei

Nou, dat lijkt me erg lekker! Niet op dit moment, maar met de paas zeer zeker.

gerdaYD zei

*kwijl*
Dat ziet er verdomd lekker uit! Bovendien heb je ze wel heel smakelijk op je mooie foto weten te vangen...