Wij zijn Albert en Mara en wonen negen maanden per jaar in Spanje en zijn drie maanden verdeeld over het jaar met vakantie in Nederland vanwege onze kinderen en kleinkinderen.

Even uitleggen wat gerdaYD bedoelt met "dada" = Vlaams:
dada (de ~ (m.), 's) ‘Dat is mijn dada.’ betekent ‘daar ben ik gek van’, ‘daarvan hou ik het meest’. → Fr. mon dada = mijn stokpaardje
vgl.ook dat is mijn dada niet - Ik hou van treinen, dat is echt mijn dada. - Haar dada is koken voor vrienden en familie.

zaterdag 29 april 2017

De Koninklijke Trein van NS

Koning Willem Alexander in de Koninklijke Trein op 27 april 2017 op weg naar Tilburg waar hij zijn 50e verjaardag ging vieren met zijn gezin. Hier passeert de trein Delft Zuid, foto Chris Westerduin. - Click on photo to enlarge -


De Koninklijke Trein komt bijna aan op zijn bestemming Tilburg, hier bij Hulten, foto Mark Geurts.


Als zwijmelaar heb ik vandaag uitgezocht het nummer King of the Road.
Niet het origineel van Roger Miller, maar die van The Proclaimers.
Ik wens je ook namens Mara een fijn weekend.
Met spoorse RENFE groeten Albert

Voor meer Zwijmelen op Zaterdag, klik hier.

13 opmerkingen:

Marja zei

Schitterende opnames van die trein en een zalige zwijmel. Ik moest wel even een andere versie zoeken op YouTube, want vreemd genoeg kan ik deze niet beluisteren in België.

Ferrara zei

Fijn nummer.

rias-weblog zei

Heerlijke en oh zo'n bekende zwijmel.Geweldig om naar te luisteren.

Mooie opnames van deze luxe trein. Ik zou er best wel een ritje in willen maken.

Lieve groetjes aan Mara en een fijn weekendje voor allebei.

AnneMarie Winter zei

Wel een heel,originele zwijmel. Kan deze versie best waarderen. Klinkt lekker.

Melody Steenkamp zei

Ik kende deze versie niet, klinkt lekker.

Fijn weekend

Renesmurf zei

Ah, ze gingen dus fijn met de trein! ja, waarom ook niet he, dan komen ze er ook wel!

tsvandervliet@gmail.com zei

Prachtig dat ze helemaal met de trein konden gaan. Vond het erg leuk!
Lekkere versie van dit nummer!
Fijne zondag! Salu2

Dwarsbongel zei

Zo zie je maar dat de koninklijke familie niet eens anoniem in een trein kan passeren, ook al is die trein geeneens oranje...! ;)
Dank voor de kennismaking met deze voor mij onbekende band, die ook deze klassieker mooi weet te brengen.
Bij eeneiige tweelingen moet ik overigens altijd mijn vrijlopende taalassociator uitzetten, want anders genereert die meteen de vraag hoe een tweeeiige eenling er uit ziet...

FRANK103 zei

Erg fraai die koninklijke trein! Die heeft Marklin in model uitgebracht, maar tot op heden heb ik hem niet gekocht, het gaat dan om een bijzondere trein, het rijtuig kan je gewoon niet gebruiken.

tagrijn zei

Behalve de trein vind ik ook die kleurrijke begroeiing fantastisch mooi.

gerdaYD zei

Goede morgen Albert & Mara. Een mooi zwijmellogje, knappe combinatie van je lievelingsonderwerp, de trein en het zwijmelen op zaterdag, ik heb er van genoten!
OT: de naam is Zeno en hij is ondertussen al elf jaar geworden...

Nietzomaarzooo zei

Zouden ze ook met een Ov-kaart moeten inchecken? En gewoon instappen op Den Haag CS of via Den Haag HS?
Heerlijk nummer met een bijpassende titel. Goed over nagedacht.

gerdaYD zei

Goede morgen A & M. Inderdaad, ik heb je al geantwoord omtrent het hergebruik van die bewerking maar recycleren kan geen kwaad hé hihi. Fijne dag nog!