Wij zijn Albert en Mara en wonen negen maanden per jaar in Spanje en zijn drie maanden verdeeld over het jaar met vakantie in Nederland vanwege onze kinderen en kleinkinderen.

Even uitleggen wat gerdaYD bedoelt met "dada" = Vlaams:
dada (de ~ (m.), 's) ‘Dat is mijn dada.’ betekent ‘daar ben ik gek van’, ‘daarvan hou ik het meest’. → Fr. mon dada = mijn stokpaardje
vgl.ook dat is mijn dada niet - Ik hou van treinen, dat is echt mijn dada. - Haar dada is koken voor vrienden en familie.

dinsdag 4 april 2017

Verslaggever Theo Koomen verongelukt op 4 april 1984

Vandaag is het precies 33 jaar geleden dat Sportverslaggever Theo Koomen verongelukte.
Op 4 april 1984 versloeg Theo Koomen in Enschede de wedstrijd FC Twente-MVV. Tijdens de nachtelijke rit naar huis kwam zijn auto in botsing met een tegenligger. Koomen overleed ter plaatse. Op zijn vroege dood, anderhalve maand voor zijn 55e verjaardag, werd met grote verslagenheid gereageerd. Zoals bijna iedereen Theo Koomen gekend heeft,
achter op de motor tijdens de Tour de France.


De voorpagina van dagblad De Telegraaf op vrijdag 6 april 1984 - - Click on photo to enlarge -

8 opmerkingen:

Trees Van der Vliet zei

Ja, dat was toch een grote hè..
Toevallig reden we laatst langs de plek waar hij verongelukte.. raar idee.
En ook dat het op de sterfdag van mijn vader gebeurd is.. precies 10 jaar later!
Mooi logje Albert!

FRANK103 zei

Ja, dat was heel jammer. Zo keken we voetbal ook altijd graag op België, met Rik de Saedeleer, die kon het ook zo geweldig vertellen. Van de huidige commentatoren vind ik Frank Snoeks het dieptepunt, dan zet ik het geluid liever uit! Dan denk je nog wel eens aan Rik...

Kiekplaotiesenzo zei

och ja, dat vergeet je ook nooit en dan die enthousiaste stem he !
33 jaar alweer.....

Renesmurf zei

Ik kan het me niet heugen, ik had er wel eens van gehoord natuurlijk. Een triest einde. Voor elk leven dat zo stopt.

gerdaYD zei

Goede morgen Albert en Mara en een even goed weekend gewenst!
Ik had dit al op jullie FB gezien,maar dier komt het beslist beter tot zijn recht!
Verschrikkelijk hoe deze puike verslaggever zo aan zijn einde moest komen, het betekende zeker een verlies voor iedereen, maar vooral voor hem!

riet epietz zei

Alweer zó lang geleden? Natuurlijk herinner ik me Theo Koomen, je kwam in die tijd niet om hem heen als je naar sport luisterde. Nou heb ik weinig met sport maar omdat Henk altijd wél luisterde ken ik Theo natuurlijk zeker.

tagrijn zei

Het is moeilijk om vandaag de dag nog een reporter met evenveel enthousiasme te vinden. Smeets probeert het wel maar is toch niet zo bevlogen als Koomen.

gerdaYD zei

Goede morgen A & M, en een fijn paasweekend gewenst.
Jammer dat hier geen nieuw log staat maar hé, door jullie op FB te volgen ben ik wel op de hoogte van het reilen en zeilen daar in het heerlijke Spanje. Geniet er van!