maandag 17 oktober 2011

In memoriam - onze kater Snuit is er niet meer

Toen wij donderdag 13 oktober j.l. 's middags thuis kwamen, terug uit Spanje, zag ik meteen dat er iets aan de hand was met onze kater Snuit. Hij was MIJN grote vriend, want als ik uit de late dienst kwam, stond hij altijd op me te wachten bij de binnenpoort.

- Klik op de foto's voor groter formaat -
Allereerst een foto zoals ik hem altijd zal herinneren. Stoer en parmantig bij ons voor aan het Veluwemeer.


Wat Snuit ook zo heerlijk vond, was het kroelen op ons terras.


De toestand van Snuit werd met het weekend slechter en zowel Albert als ik bereidde ons op het ergste voor. Op zondagavond besloten wij om maandagmorgen de dierenarts te bellen voor een afspraak.

Zondagavond de volgende twee foto's gemaakt. Snuit samen met Mischou op de bank, voor de allerlaatste keer,


en een close-up van Snuit op zijn laatste zondagavond bij ons thuis.


Maandagmorgen de assistente van de dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt voor vandaag om 17.00 uur. Toen we bij hem kwamen zag Martin Bakker (zo heet onze dierenarts) meteen dat het niet best was met Snuit. Na een onderzoek kwam hij tot de conclusie dat genezing niet meer mogelijk was vanwege een vergevorderd stadium van een kwaadaardige tumor.

Eigenlijk wisten Albert en ik het al, maar ook de dierenarts vond het beter om euthanasie toe te passen. We zijn er tot de laatste minuut bijgeweest. Onze Snuit is heel vredig en rustig ingeslapen op maandag 17 oktober 2011 om 17.35 uur. Je begrijpt zeker wel dat we heel veel verdriet hebben, want na 5 jaar en 7 maanden op deze manier afscheid te moeten
nemen van je huisdier, is verschrikkelijk.
De eerste 5 jaren van zijn leven was Snuit een zwerfkater. Wij hebben hem geadopteerd toen hij aan kwam lopen.
Denk je een beetje aan ons en bedankt voor je medeleven.
Groetjes
Mara


Tot slot twee foto's die Albert vanmiddag gemaakt heeft van Snuit op ons bed om 16.20 uur, want dit zijn bijna de laatste momenten van het leven van onze kater Snuit.


Wat zullen wij je missen jochie!
Je gaf ons en Mischou heel veel vreugde in het huis. Rust zacht mannetje.

31 opmerkingen:

Yvonne zei

Zo herkenbaar en zo verdrietig om te lezen. Sterkte!

Renesmurf zei

he, wat verdrietig, gecondoleerd.

Helaas, helaas, we komen er allemaal voor te staan, uiteindelijk.
Dat maakt het allemaal wel een beetje zuur.

Therese zei

Och, dat is triest. Ik leef met jullie mee. Sterkte gewenst. Th.

Aart zei

Och och, wat triest. Wat is het vreselijk hè om zo'n kameraad te moeten verliezen. We kennen het maar al te goed van onze honden en katten die we in het verleden hebben hebben verliezen. Veel sterkte Mara en Albert. ....................... maar het was een prachtkat. Liefs uit Barbarroja.

tagrijn zei

Wat triest als je na meer dan vijf jaar zo'n trouwe huisvriend moet missen. Natuurlijk hebben jullie hem veel leed bespaard door hem te laten inslapen, maar het is voor het diwertje toch het beste geweest. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies.

oma zei

Albert en Mara,

Wat verdrietig dat je afscheid van je vriend hebt moeten nemen.
Maar jullie besluit is goed geweest, zo is Snuit een hoop pijn bespaart en we zijn er zeker van dat jullie altijd goed voor hem zijn geweest.
We kennen jullie gevoel en verdriet goed voelen, het is toch een belangrijk onderdeel in je leven.
Maar verdriet blijft het doen, zo is onze Tommy, een Cavalier King Charles-spaniël ook veel te vroeg overleden door de aandoening in zijn schedel, je blijft ze missen, ook al weet je dat niet ander kon.
We wensen jullie veel sterkte met het verwerken van het gemis. oma

Billy zei

ach, hoe zielig!
Sterkte hoor!!!

John zei

Sterkte! Het valt nooit mee als je je trouwe kameraad moet missen. Weet dat hij het goed gehad heeft bij jullie!
Mijn kat is al meer dan 16 jaar bij mij, en als hij gaat zal ik er ook flink moeite mee hebben. Eind vorig jaar moesten we een van onze honden laten gaan. Ook erg moeilijk.

Nogmaals sterkte!

muizenissen zei

Ahhhhh wat sneu zeg, je maatje ineens zo ziek en dan overlijden...heel veel sterkte hoor, ik denk aan jullie! X

Leol zei

Tja, bij zulk een mooi verhaai schieten woorden even te kort. Verdriet om huisdieren is vaak heel heftig, ik weet er alles van. Nog steeds staat het afscheid van poes en hond ons nog als de dag van gisteren voor de geest. Nog maar zo kort geleden, nauwelijks verwerkt. Wat een mooie foto's, prachtige herinnering. Probeer de positieve momenten te pakken samen, dat werkt het beste.....sterkte er mee!

gerdaYD zei

Ooooo... vreselijk is dit mijn lieve Mara & Albert. Zelf is enkele geleden weken mijn lievelingskat Fluffy verdwenen, het was een gesneden kater dus die liep niet weg. Ook dood dus, net zoals de zeven kleine poesjes uit de worpen van mijn twee andere katten. Ook die ene moeder moesten we laten inslapen. Dus ik begrijp jullie verdriet volkomen! Gelukkig konden jullie er bij zijn toen de arts hem liet inslapen... maar het doet pijn hé, heel veel pijn!
Sterkte vrienden, probeer het een plaatsje in jullie hart te geven....

Marjolijn. zei

Ja, dat is moeilijk.
Sterkte met dit verlies.

Lawrence zei

Lieve Snuit rust zacht.
Wij zullen je missen.
Pa en Ma sterkte!
Liefs,
L & M

Sjoerd zei

Dat gaat niet in je koude kleren zitten als een maatje er niet meer is om je te begroeten. Sterkte met het verlies...

noofs zei

Dikke troostknuffel voor jullie allebei. Sterkte!

rietepietz zei

Het verlies van een huisdier is altijd heftig ,juist door hun afhankelijk zijn van het baasje mis je een huisdier meestal héél erg .
Ik hoop dat het jullie een klein beetje troost dat je hem verder lijden hebt kunnen besparen !Sterkte !

ira zei

Wat naar zeg, dit is geen leuk thuis komen, heel veel sterkte.

Laurent zei

Och, en dat is ook toch ook echt te vroeg voor een kat, wat verdrietig! Het was een mooie kat.

oma zei

Ha Albert y mara,

Wat is jullie beslissing met Snuit?
Wij hebben de as van Tommy laten uitstrooien over zee, vonden we erg passend voor hem. oma

Anoniem zei

goh, wat verdrietig! gelukkig hebben jullie een paar prachtige foto's van snuit als herinnering.
lieve groet.

Gerda Bergsma zei

Pffff... een brok in mijn keel. Verschrikkelijk dat jullie zoiets moeten doormaken. Veel sterkte met dit verdriet.

Frank zei

Wat een verdriet, heel veel sterkte met het moeten missen van jullie snuit. Op de foto's is hij ondanks zijn ziekte nog heel mooi. Hij doet me heel erg aan onze Tommie denken, alleen Tommie was wat meer rood. Wij hebben drie maanden geleden onze Tommie moeten laten inslapen. Hij is 17 jaar ons vriendje geweest. Hij lag 's avonds vrijwel altijd bij mij op schoot. En sliep vaak 's nachts mee met mij liggend op mijn kussen, tegen mijn hoofd aan.

Hieronder een link naar een blogje waar ik ooit over Tommie heb geschreven, misschien dat je zijn foto wil zien:
http://www.bvision.nl/2010/01/20/niet-wakker-maken-door-frank-van-ikfotograag-nl/

Daisy zei

Veel sterkte met het verlies van jullie goede vriend.

ღTruus zei

wat erg voor jullie...ik las het net allemaal, (ik ben even een paar dagen met mijn logeetje onze kleindochter bezig geweest) heel veel sterkte met het verlies van Snuit.

Claire zei

Wat ontzettend verdrietig! Jullie hebben hem vast en zeker een heel goed leven en ook een waardig afscheid gegeven. Heel veel sterkte!

http:kiekplaotiesenzo.blogspot.com zei

Och jeeeee, das geen leuk bericht. Jullie zullen Snuit erg gaan missen en Mischou denk ik ook. toch nog mooie foto's gemaakt als herinnering. Hij ligt er vredig bij, tis net of ie slaapt.... Jammer. Sterkte. groetjes, Diny

reacties die wij ontvingen via de e-mail: zei

Hoi beiden
Mooi.
Zeker die twee laatste foto s zijn ontroerend.
Sicco (17-10-2011)


Lieve Mara en Albert,
Wat sneu voor jullie, maar gelukkig waren jullie weer thuis en heeft Snuit niet lang geleden. Jammer, dat wij hem zaterdag niet meer hebben gezien en fijn, dat je nog een foto hebt gemaakt Albert. Dat is onze enige herinnering.
Jullie en Mischou zullen hem zeker missen. Heel veel sterkte.
Groetjes en liefs,
oom Wim (18-10-2011)


Ach, Albert en Mara, wat erg dat jullie trouwe viervoeter er niet meer is.
Wij weten precies hoe jullie je voelen. Het is een groot verdriet. Helaas hebben wij zulke momenten ook al een aantal keren moeten meemaken.
Wij wensen jullie heel veel sterkte toe. En probeer alle fijne momenten met hem te herinneren.
Liefs,
Rob en Ibolja (18-10-2011)


Heel veel sterkte Albert en Mara met het verlies van jullie vriendje Snuit. Altijd een moeilijke beslissing (euthanasie) om te nemen maar ik weet zeker dat Snuit jullie dankbaar is dat jullie die beslissing hebben durven nemen!
Nogmaals sterkte!
lieve groetjes,
Belinda (18-10-2011)



Beste Albert en Mara,
Gecondoleerd met het verlies van Snuitje. Het is een dier, maar je hecht je eraan. Wij weten dat en leven met jullie mee.
Vr.gr.
Piet en Janny (19-10-2011)

oma zei

Ha Albert y Mara,

Kom jullie toch even bezoeken en sterkte wensen.
Een vriend verliezen is niet niks. oma

Porter Family/Au Bellefleur zei

Ach wat een verdriet is het altijd om een huisdier te missen. Ik lees het net pas. Veel sterkte en fijn dat jullie hem een echt thuis hebben kunnen geven.

Franca

Annet zei

Wat een prachtige oranje kater...

Dag lieve Snuit...

(mijn hoofd en hart zitten vol met hemelpoezen)

♥ ♥ ♥

Anoniem zei

Albert en Mara, net even dit stukje zitten lezen nav een reactie van Albert op mijn blog.

Met tranen in mijn ogen zitten lezen....... wat een knappert was jullie Snuitje.