vrijdag 10 november 2017

In memoriam Hans Vermeulen

De bekende muzikant Hans Vermeulen is donderdag 9 november 2017 plotseling overleden.
De in Voorburg geboren Vermeulen is 70 jaar geworden. Weer een generatiegenoot van
Albert en mij die veel te vroeg afscheid moest nemen van het leven.
Grtz Mara

Hij werd als zanger, componist, producer, gitarist en toetsenist bekend met de in 1961 begonnen band Sandy Coast, waarmee hij bekende hits als I see your face again en True love that's a wonder scoorde. In de jaren 70 ging de band uit elkaar en begon Vermeulen de formatie Rainbow Train.
Daarnaast stond hij in die periode als producer aan de wieg van successen van onder meer Margriet Eshuijs en Anita Meyer.

Begin jaren 80 maakte Sandy Coast een comeback, na de opheffing in 1973 en scoorde het
met The eyes of Jenny een wereldwijde hit.

Na Sandy Coast en Rainbow Train maakte hij in 1982 een Nederlandstalige soloplaat, getiteld
Hilde, een schitterende ode aan zijn toenmalige vrouw, (Hilde) Dianne Marchal.

Helaas strandde het huwelijk uiteindelijk en na een emotioneel en financieel rottige periode
in zijn leven vertrok hij in de jaren ’90 naar Thailand waar hij zijn tweede vrouw ontmoette,
zangeres Jariya Chatsuwan, die een grote hit zou scoren met een adaptatie van The Eyes
of Jenny. Van tijd tot tijd kwam hij nog even terug in Nederland voor een optreden.
Ook in december had hij het één en ander gepland.

Hans R.I.P. en misschien zien we elkaar later nog eens, en kunnen we
tot elkaar zeggen "I see your face again".

Voor meer Zwijmelen op Zaterdag, klik hier.

11 opmerkingen:

Iris Papilio zei

Wat een verwennerij Albert en Mara!
Ik ben altijd fan geweest van Hans Vermeulen.. prachtige nummer!
Salu2

MelodyK zei

Ach wat verdrietig, dat is me helemaal ontgaan ook. Zijn naam ken ik wel zijn muziek en geschiedenis dan weer minder.

Fijn weekend.

Happy Hulk zei

Leuke singles op deze singleday.

Nietzomaarzooo zei

Mooie nummer. Ik had gisterenavond ook al wat nummers van hem uitgezocht.
Fijn weekend.

Elisabeth zei

Veel te jong overleden helaas .Mijn voorkeur gaat uit naar nr 3 .
Fijn weekend ,Elisabeth

gerdaYD zei

Goede morgen Albert & Mara en een fijn weekend gewenst.
En zo verwisselt de één na de andere uit onze generatie het leven met de dood. Als het dan nog om een bekend iemand is laten er een pak meer mensen een traan... maar Hans Vermeulen laat gelukkig wel zijn oeuvre achter waarvan ook toekomstige generaties van kunnen genieten...

Anoniem zei

Prachtig logje aan hem gewijd. Ik heb er enorm van genoten. Dank.

rias-weblog zei

Mijn voorkeur gaat nar het eerste nummer.
Fijn weekend,
Lieve groetjes, Ria

Dwarsbongel zei

Hits die zijn blijven hangen! Behalve Hilde, want die is me volkomen ontgaan. De derde spreekt me het meest aan.
Ja, 70 is te jong, maar mijn ZOZ gaat vandaag over een fijn mens en goede gitarist met een mooie stem die slechts 57 is geworden...

gerdaYD zei

Fijne zondag Albert y Mara. En ik begrijp het hoor dat jullie geen foto van jullie beiden op mijn blog willen posten, op jullie FB staan er al genoeg...

gerdaYD zei

Fijne nieuwe week Albert y Mara, geniet maar van de heerlijke temperaturen daar in het zonnige Spanje!