maandag 23 juli 2012

Ontmoeting met een Drenthse schaapherder

Ons MaGistrale gevoel dat wij zondag in Drenthe beleefd hebben met onze MGF. Helaas we hebben onze schaapjes nog net niet op het droge !!!
- Klik op de foto's voor groter formaat -


De ontmoeting met de schaapherder van Orvelte met zijn twee honden die werkelijk goed naar hem luisterden, was bijzonder.


Een wijds uitzicht, dat heb je vaak in Drenthe, zoals hier in Orvelte met al die schaapjes die rustig aan het grazen zijn.
Ik heb ze maar niet geteld, want dan zou ik vast in slaap zijn gevallen met die zon op mijn hoofd. *wink, big smile*


Na afscheid te hebben genomen van de schaapherder wilde hij nog even voor ons poseren in het Drenthse veld. Grtz Mara

16 opmerkingen:

Hanny zei

Wat fijn dat jullie eindelijk onder een strakblauwe hemel door ons mooie land konden toeren!
Een fantastisch beroep heeft de schaapsherder. Iedere dag buiten met zijn dieren. Hoewel, als het regent lijkt het me toch minder.
Het valt me op dat deze herder zijn eigen stoeltje meesjouwt. Meestal zitten ze 'gewoon' op de grond (tegen een boom of zo).

Sjoerd zei

Het leven dat die herder heeft neemt niemand hem af. Daar zit weinig stress bij. Eindelijk is het eens lekker toerweer hier in Nederland.

Foto FietsMargreet zei

Prachtig log over de schapen en de herder. Zeker met dit weer is het een mooi beroep, maar ze gaan er ook op uit als het regent enzo. Financieel schijnt het moeilijk te worden, want de bezuinigingen treffen de kuddes ook. Misschien dat sommigen moeten stoppen en dat zou zonde zijn.
Deze herder is zo te zien trots op zijn schapen en trouwe honden!
Groetjes

Leo zei

Een soort van Drenthse Sheepboy als variant op de Amerikaanse cowboys....

rietepietz zei

Jullie zijn niét aan het tellen geslagen hé want dán is het leed niet te overzien;-)

renesmurf zei

Ze bestaan nog steeds, de schapenherders! Het zal me benieuwen hoe lang nog.

Aart zei

Wat wil je nog meer...vanuit je cabriozetel kijken hoe de border collies hun werk doen.

tagrijn zei

Je hoeft niet per se je schaapjes op et droge te hebben om zelf je natje en je droogje op tijd te hebben. En je MG.

Leidse Glibber zei

Ik heb dat altijd al zo'n mooi beroep gevonden, uhhh nou ja met mooi weer dan he.

Anoniem zei

heel mooie serie! wie nam de bovenste? de schaapherder?

oma zei

Ha albert en Mara,

De MG komt wel tot zijn recht zo op de heide, een echte tour auto om te genieten.
Die schaapjes komen nog wel en dan zitten ze droog. oma

Ot. Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/

Marjolijn. zei

Dat is het zwitserleven gevoel.
Toeren met de zon op je hoofd over de Drentse hei.
Lekker van genieten.

gerdaYD zei

Zoals Marjolijn al schreef: dat is het zwitserleven gevoel hé!
Blij dat dit beroep nog bestaat, meer nog: het is precies weer in opmars. Ook bij ons zie je steeds meer herders en schapen, ook in de stad om de bermen van vaarten en kanalen af te grazen.
OT: ja, ik had het wel kunnen denken dat je die oldtimers het plezantste vond *wink, big smile*

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Mooie honden heeft die mijnheer.

Annojo zei

Leuk hoor, ik wist niet dat ze nog bestonden :)

Billy zei

toch een mooie stiel vind ik, dat herder zijn
Mooi vastgelegd, Mara!

Groetjes!